top of page

Každý špás nieco stojí - blog 2.

Updated: Oct 26, 2020

Vo februári (´20) som si povedal: “Idem!”. Samozrejme, som o tom nebol presvedčený, a kládol si otázky: “Kam vlastne ideš?, co budeš robiť? Ako? Za čo?”, ale potreboval som byt voči sebe odvážny, a/aj preto som s úsmevom oznámil svojmu šéfovi, že o pár mesiacov odchádzam. Mesiac na to, už prebiehala prvá emailová komunikácia s organizáciou “Go volunteer Africa”, sídliacou v Ugande. Samozrejme som mal veľa otázok a moje nadšenie, ci lepšie povedané vzrušenie z celej tej predstavy (neistoty?), bolo veľké.


Zlom nastal až keď som si kúpil letenku do Nairobi. Vtedy som si povedal: “No bráško, tu už niet cesty späť a ideš naplno do toho!”. S kúpou letenky a s protipandemickými opatreniami, išli ruka v ruke aj moje prípravy. Medzičasom som skončil v práci a mal za sebou už prvé očkovania (o tom bude samostatný blog).  Často sa stretávam s otázkou “A to ti budú za to platiť?”. Nie, nebudú, všetko si hradím sám – to bol ten plus mojej prace, vďaka ktorej som si zarobil potrebné financie. Samotný poplatok za dobrovoľnícku činnosť, sú v podstate náklady spojené s chodom organizácie. Treba si uvedomiť, že mnoho svetových organizácií funguje na princípe finančných ci materiálnych darov a sponzorovaní od rôznych iných firiem ci ľudí.

Sumár výdavkov (čísla sú orientačné, nie všetko si pamätám presne + časť bude doplatená na mieste): Depozit za dobrovoľníctvo: 180 eur - ten sa platí z dôvodu, že danej organizácii sa nahlási viacero dobrovoľníkov, s ktorými následne počítajú a nakoniec sa potenciálny dobrovoľník rozhodne z rôznych dôvodov neisť) Dobrovoľnícky poplatok (doplatok): 700 eur - suma pokrýva chod organizácie, 3x denne teple jedlo, ktoré je garantované + ubytovanie vo volunteer hous-e. To všetko po dobu 6 týždnov. Letenky: 448 eur - ako som spomínal, letenky som kupoval v marci tohoto roku s odletom z Viedne, cez Istanbul do Nairobi - naspäť z Mombasy, cez Istanbul do Viedne. Priamo na webovej stránke www.turkishairlines.com Očkovanie: 518 eur - keďže som predtým neabsolvoval žiadnu podobnú cestu, tak výdavky boli vyššie Víza: 51 USD - na mieste/letisko/ Cestovne poistenie – kompletné, celoročné: 209 eur Oblečenie: +/- 1000 eur – tu je nutne dodať, že okrem cestovného kufra, som sa musel obliecť komplet do nového, pretože som doslova nič vhodne nemal. - - -

SPOLU: +/- 3100 eur

Iné: 700 eur - repelenty + kamera + proteínové tyčinky, atď.

Časť 3. ”Očkovanie do Kene + zoznam veci na cestu”

”Sme tak radi, že ste prišli. Ste vôbec prvá lastovička v tejto sezóne”. Ďakujem za tvoju podporu: https://www.fundmytravel.com/campaign/Z94eP9sJrQ

91 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page