top of page

Všetko po prvé

Updated: Dec 6, 2020

Po hektických posledných dvoch dňoch pred odletom, kedy som sa musel vrátiť z letiska a opakovať PCR covid test, som v skorých ranných hodinách dorazil do Nairobi.


Už prvé minúty predurčili, že ma čaká dobrodružstvo na ktoré nezabudnem. Diaľnica v drvivej väčšine neosvetlená, vrátane smerových tabúľ, šoféri bez smeroviek, no za to s neustále zapnutými diaľkovými svetlami, veľké dusno vonku a prechádzajúci sa ľudia po diaľnici v úplnej tme. "Karibu Kenya" - Vítaj v Keni. Musím povedať, že som si to užíval doslova od prvej sekundy. Môj nechápavý, ale za to šťastný úsmev nezmizol ani po tom, čo som prechádzal uličkami časti Githurai, či dokonca ani po otvorení mojej kúpeľne, ak to tak môžem nazvať. Lavór na kúpanie sa, voda na splachovanie záchodu a kvákanie žiab ma sprevádzali pri mojom vstupe do izby.



Smial som sa. V skutku som sa z chuti zasmial a povedal si: "No ty kokso, ja som skutočne tu, toto je skutočná Keňa?!". Úvodné zoznámenie sa s pani domácou, ktorá mi o poschodie nižšie pripravuje raňajky-obed-večeru, s trénermi a ďalšími dôležitými ľudmi, som zvládol hneď v prvý deň. Moje obočie sa pozdvihne zakaždým, keď sa pozriem čo všetko sa na ulici nachádza. Vďaka svojej povahe, beriem aj tieto veci veľmi s nadhľadom a beriem ich presne ako sú. Bordel a chaos v uliciach, je typickou črtou tejto krajiny. Snažím sa ale k tomu neprispievať a vždy po sebe beriem všetky odpadky. Preto aj upozorňujem svojich hráčov, aby nezanechávali po sebe neporiadok. Je to jedná z metód, pomocou ktorej sa snažím vštiepiť viac disciplíny, ktorú si (aj) futbal jednoznačne vyžaduje.


Hlavné ihrisko - Kimbo stadium, Githurai

Prvý tréning s U15 a neskôr s A-tímom. Na začiatku prišlo 15, resp. 18 hráčov, po niekoľkých tréningoch, je to 28, resp. 26 hráčov (EDIT: k 3.12. aspoň 1 tréning so mnou absolvovalo dovedna už 63 hráčov!), za čo som veľmi vďačný, lebo cítim, že ich zaujíma tréning so mnou. Keďže času moc na rozdávanie nemám, snažím sa nie len hráčom, ale aj trénerom dopomôcť, čo k najlepším tréningom. K tomu, obrovskou mierou materiálne, ale aj finančne prispeli mnohí z Vás (stále je tu možnosť podporiť tento projekt: https://www.fundmytravel.com/campaign/Z94eP9sJrQ).


Návšteva Massai marketu, Slovenskej ambasády, sledovanie anglickej ligy v bare, jazda tuk-tukom či piki-piki, ako nazývajú miestní motorku, je už všetko za mnou. Čo má ešte čaká? Nechám sa prekvapiť.


26 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page