top of page

Očkovanie do Kene – Čo a za koľko - blog 3.

Updated: Oct 26, 2020

Nie, na maláriu očkovaný nie som. Takto zhurta začnem, nakoľko sa stretávam s tým, ze veľa ľudí stále nevie, že proti malárii sa očkovať nedá. Dajú sa užívať preventívne len antimalariká – značka MALARONE(podľa toho čo sledujem a so skúsenosti iných, je to zatiaľ to najlepšie na trhu). Avšak najlepšia prevencia proti aktivite infikovanej samičky komára Anopheles, je kvalitný repelent, vhodné oblečenie a vyhýbanie sa vonkajším aktivitám po zotmení. Za kvalitný repelent sa považuje taký, ktorý obsahuje 50% latky DEET. Ja som si pribalil tento (https://www.trekland.sk/produkt/2423/care-plus-deet-50-spray-60ml). Tieto, ale aj iné produkty pred cestovaním, si môžeš zakúpiť na jednom mieste -  “Trekland” vrelo odporúčam. Nájdeš ho na 3 predajných miestach v rámci SR. 


Zoznam očkovacích vakcín , ktoré som absolvoval (cena za dávku, vrátane aplikácie): 1. Hepatitída A+B (A: 38€ – 2x dávka; B: 26€ - 3x dávka) - účinnosť: 30 rokov 2. Žltá zimnica (68€ - 1x dávka) - účinnosť: celoživotne 3. Besnota (26€ - 3+1/po roku/ dávka) - účinnosť: preočkovanie každých 5 rokov 4. Cholera (52€ - 2x dávka) - účinnosť: 2 roky 5. Meningokoková meningitída (68€ - 1x dávka) - účinnosť: 5 rokov Niektoré vakcíny sa dávkujú 1x, iné dokonca aj 3x. Až na choleru, ktorá sa pije, všetky ostatne sa aplikujú pichnutím do ramena. Ja osobne som žiadne ťažkosti po ich aplikácii nemal, možno to bolo aj preto, lebo som očkovanie riešil vopred (vyše 4 mesiace pred odchodom). Všetko som absolvoval v INOCEM – Inštitút očkovania a cestovej medicíny, kde chválim azda všetko: prístup doktorov, ich cenne rady a skúsenosti, takmer žiadne čakanie, možná platba kartou a rýchla komunikácia. 


Podľa slov MUDr. Ivana Bakoša z inštitútu, záujem o vycestovanie v čase pandémie je nižší a aj preto, na moje prekvapenie, som bol jeden z prvých, ktorý sa podrobil očkovaniu pred cestou do Afriky. Ako som spomínal, prevenciou proti malárii su aj antimalariká značky Malarone. Ich cena je približne 20€ na 12 dni (12 ks tabliet). Dobrým pomocníkom môžu byť aj tablety proti hnačke – Normix 200mg s cenou okolo 17€. Na cestu do Afriky som si pribalil aj moskytieru – cena od 20€, podľa vkusu a potreby. Ak si začinajúci cestovateľ ako ja, tak “vstupne investície” na vyššie spomínané veci, Ťa cenovo vyjdu na približne 500€.

Časť 4. ”Vybavenie a veci od Vás” -

”...robím pre to maximum, aby mali aspoň ten základ, čo máme my.”


85 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page