top of page

Vybavenie a veci od Vás - blog 4.

"Jedného dňa si vezmem ruksak a idem do sveta.”

Avšak, ruksak nateraz stačiť nebude, lebo tentokrát idem pomáhať a to musí byť vo veľkom štýle. Od prvého momentu, som si dôsledne študoval, čo si so sebou vziať a čo je naopak zbytočné. Ďalšia vec, na ktorú som dával dôraz, je správanie sa dobrovoľníka v krajine tretieho sveta. Podľa skúsenosti domácich, či ľudí, ktorí už zažili podobnú dobrovoľnícku činnosť, som si vedomý, že niekedy je menej viac. Niektorí dobrovoľníci prídu do cudzej krajiny a snažia sa ju meniť, ba až určitým spôsobom kritizovať, no to je to najhoršie čo môžu spraviť, preto môj cieľ je jasný - pomáhať, dať im kúsok seba a prispôsobiť sa ich kultúre. Na YouTube som našiel video od používateľa Adeola (https://www.youtube.com/watch?v=dblpTb4mjCc), ktorá ponúkla zaujímavý pohľad na dobrovoľníctvo. Určite stojí za pozretie a zamyslenie sa.


V minulom blogu bolo spomenuté čím všetkým som si musel prejsť z hľadiska očkovania. S tým ide ruka v ruke aj patričné oblečenie. Ja osobne som sa snažil kupovať vecí, ktoré zaberajú čo najmenej priestoru a sú plne využiteľné. Bez okolkov, ponúkam lepší prehľad, a teda zoznam pribalených vecí:


  • 3x krátke tričko z merino vlny

  • 1x dlhé 2-vrstvové merino termoprádlo

  • 1x dlhé turistické nohavice

  • 1x krátke turistické nohavice

  • Tepláky

  • Mikina

  • Vode odolná bunda

  • 2x rýchloschnúci uterák

  • 3x funkčné (turistické) ponožky

  • Gore-Tex topánky

  • Turistické sandále s tvrdou podrážkou

  • 2x šiltovka (vraj ide o lepšiu ochranu proti slnku ako klobúk)

  • 1x okuliare s ochranným filtrom 4

  • Krém na opaľovanie

  • GoPro set + laptop + nabíjačky (PowerBank)

  • 30ks proteínových tyčiniek 

  • 50x rúško 😊 

  • Horalky 

Pred 4 týždňami som rozbehol crowdfundingovú zbierku na moju cestu, ktorej súčasťou je aj futbalové vybavenie. Dnes mam zabalených vyše 30kg vecí, ktoré pomôžu futbalu v komunite do ktorej sa chystám. Aj vďaka nim, sa futbal stane zábavnejším, obľúbenejším a hlavne pomôže k rozvoju talentov. Zatiaľ aj z tvojich (finančných či materiálnych) príspevkov bolo možné zrealizovať nasledovné:

  • 2 sady dresov

  • 40 rozlišovačiek

  • 40 kužeľov

  • 8 lôpt

  • 2x pumpa na loptu

  • Magnetická tabuľa

  • Rozhodcovské píšťalky

  • 13x mix dresov

  • 18x trenky

  • 6 párov štulpní

Som rád, že bol využitý každý centimeter batožiny a už len to najpodstatnejšie - zanechať pozitívnu stopu. Veľkým hnacím motorom, sú aj ľudia, ktorí vidia v tom celom hlbší zmysel a vedia, že financie a materiálne veci, idú správnym smerom. ĎAKUJEM!


Svojou finančnou podporou prispeješ na kopačky pre detí: https://www.fundmytravel.com/campaign/Z94eP9sJrQ

111 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page